Le Żuk nabiera ogłady

Le Żuk nabiera ogłady

Tapicerka w kabinie kierowcy gotowa! Wyciąłem wszystkie elementy i ułożyłem. Pozostało jeszcze tu i ówdzie dociąć na gotowo, ale to dopiero jak wymyślę mocowanie niektórych elementów i krawędzi, aby było estetycznie. Kolejnym krokiem dzisiejszych prac było zainstalowanie pasów w kabinie. Po starannej analizie kierunków działania sił zrywających w razie wypadku, okazało się że nie ma potrzeby nadmiernie komplikować sobie życia wzmocnieniami punktu mocowania zwijarki pasa. W autach fabrycznych w takowe pasy wyposażonych punkt to po prostu przyspawana do blachy nadwozia nakrętka. Zazwyczaj jedna. Obejrzałem zatem posiadane pasy od Citroena BX i zdecydowałem o usunięciu kołeczka ustalającego i rozwierceniu otworu pod śrubę nr 6. Dzięki temu ruchowi – zwijarka mocowana jest na dwie śruby – fabryczną 8 i dodaną przeze mnie 6.
2014-02-2812-31-291


2014-02-2812-49-521


2014-02-2812-49-221

Na powyższym zdjęciu widać ładnie nawiercone otwory, oraz wysokość montażu zwijarki. W BX bęben mocowany jest odwrotnie i schowany w słupku, ale nie chciałem ciąć zbytnio Żuka aby dokonać tego samego,  obawiałem się bowiem o brak możliwości estetycznego wykończenia takiego elementu. Dlatego zwijarka jest na zewnątrz. Dolna śruba to 8, a górna 6, obie o klasie wytrzymałości 8.8. Dzięki solidnym podkładkom – trzymają jak łysego za włosy na sporej powierzchni. Na pewno jest lepiej niż na oryginalnych pasach statycznych. Klamra pasa zainstalowana jest na oryginalnym punkcie mocowania na grodzi.
2014-02-2812-50-031
Zadowolony z zakończenia operacji pasy, zająłem się montażem przetwornicy napięcia. Zgodnie z planami wylądowała ona na tylnej ściance podstawy fotela pasażera. Idealnie się tam mieści i nie przeszkadza. Łatwo przy tym jest dokonać wymiany bezpiecznika w niej, lub szybko ją wyłączyć.
2014-02-2814-48-411
Zakończenie prac na dzisiaj to montaż fotela kierowcy na stałe. Wykorzystałem do tego celu oryginalne śruby od Citroena BX, z nakrętkami samohamownymi. Fotel trzyma się idealnie, pozycja za kierownicą wydaje się dobra.
2014-02-2814-49-131
Przykręcony fotel, widać nakrętkę mocującą.
2014-02-2814-48-111


2014-02-2814-48-271


2014-02-2814-49-031

Zdecydowanie ładniej wyglądają te ciemne fotele na czarnych podstawach. To był dobry pomysł aby je pomalować. Podobnie zrobiłem z wystającymi profilami grodzi – też dostały czarnego matu;-) Wszystko ładnie współgra z szaroczarną wykładziną – jest po prostu ładnie, jak w Żuku być powinno;-)
Plany na najbliższe dni – jutro chcę wykończyć kątownikiem aluminiowym stopnie kabiny, zamocować na nich nowe dywaniki gumowe i zająć się deską rozdzielczą, oraz tyłem kabiny. Na przyszły tydzień – podłoga z tyłu i prace przy stelażu tylnych foteli. W planach jest też przejażdżka i to taka dłuższa;-)
2014-02-2815-06-291
Ktoś ma fajny pomysł czego użyć do estetycznego wykończenia krawędzi wykładziny, szczególnie przy widocznej na powyższym zdjęciu – krawędzi przy pokrywie silnika, oraz kratce nawiewu. Trzeba jakoś sprytnie to zrobić, ale sam nie bardzo wiem czego użyć. Może jakiejś taśmy elastycznej o przekroju kątownika i przymocować ją blachowkrętami? Ktoś podrzuci jakiś patent?

Leave a Reply